Konnia kaivoksessa

Pari päivää hujahti pelaamatta, kun muu tekeminen vei mennessään, mutta täytyyhän sitä toki aina välillä konsolinkin ääreen istahtaa. Siispä jälleen keskiviikkona sai jatkua Star Ocean 3:n läpipeluu.

Tällä kertaa oli vuorossa kaivoksissa juoksentelua tai niin ainakin luulin. Kaivokset ovat yleensä vähän pelottavia ja pimeitä paikkoja, joten suhtauduin asiaan pienellä varauksella. Tosin tämä kaivos aiheutti alkuun lähinnä ahdistusta tarjoamalla useamman mahdollisen suunnan. Mitä tästä voi päätellä? Olen ilmeisesti jo liian tottunut nykyisiin putkijuoksupeleihin, joissa ei tarvitse arpoa, mihin suuntaan seuraavaksi on mentävä. Aika surullista jopa. Asiaan on ehdottomasti saatava muutos. Tästä lähtien jokainen risteys on mielenkiintoinen mahdollisuus, ei suunnaton ahdistus.

Kun risteyskammosta oli selvitty, kaivos alkoi vaikuttaa ihan kivalta. Earth Level on nimensä mukainen, joten mölleistä ei tarvitse tressata ja voi keskittyä nauttimaan tarinasta. Paitsi, kun nautinnon keskeyttää käsittämätön kilppariajelupuzzle! En tykkää ajamisesta irl, mutten kyllä peleissäkään (paitsi chocoboilla ja ilmalaivoilla). Niinhän siinä sitten lopulta kävi, että tyrkkäsin ohjaimen miehelle ja keskityin itse siemailemaan rommia vieressä. Tosin jouduin hetken päästä kartturiksi, kun reitti ei välittömästi avautunutkaan.

Ilta menikin siinä, kun taisteltiin itsepäisen kuusijalkaisen kilpikonnan kanssa reittivalinnoista ja stressitasoista. Olisin paljon mieluummin kulkenut jalan ja pistänyt möllejä pinoon. Mutta ei, matkaa oli pakko taittaa kankeasti ohjautuvan ei-teini-ikäisen mutanttikonnan kaverina. Koska kaikki käytettävissä ollut peliaika meni tähän säätämiseen, jäi päällimmäisenä mieleen ketutus.

Noh, ehkä seuraava paikka on kivempi ja tarinakin taas etenisi...

Ei kommentteja